dinsdag 17 februari 2015

Review: Essence Silky Touch Blush: 80 Autumn Peach

Hi Beauty's,

Omdat ik sinds kort een nieuwe favoriete blush in mijn stash heb, vind ik het hoog tijd worden voor een review. Het gaat hier namelijk om de Silky Touch blush van Essence in de tint 80 Autumn Peach.


Ik ben eigenlijk altijd al fan geweest van de blushes van Essence. Maar door deze ben ik echt wel heel erg verrast. De kleur spreekt mij heel erg aan omdat ik de laatste tijd van de natuurlijke looks ben. Deze blush past daar perfect bij.
Ondanks het feit dat de naam aangeeft dat het een herfstachtige tint is, vind ik hem net zo perfect voor een lente-look.  



De vorm van het doosje van deze blush is simpel en rond. Ik vind de vormgeving van de Silky Touch blushes van Essence sowieso erg handig: ze zijn makkelijk op te bergen in je stash en mee te nemen op reis.
Doordat het doosje doorzichtig is kan je de kleur en het design van de poeder goed zien.

Het is duidelijk te zien dat de blush een 'Silky Touch' heeft. Dit geeft op de huid een natuurlijk en shiny effect. Alsof de hele dag de zon op je wangen schijnt. Dat vind ik persoonlijk een hele goede eigenschap van deze blush.

Over de pigmentatie ben ik ook heel erg tevreden.
De tint valt niet te roze uit(zoals de poeder wel oogt). Daar was ik namelijk een beetje nieuwsgierig naar. 

80 Autumn Peach, 20 Baby Doll, 70 Kissable

80 Autumn Peach, 20 Baby Doll, 70 Kissable
Ik heb een vergelijking gedaan met de andere twee Silky Touch blushes van Essence uit mijn stash. Helemaal links op de foto is de 80 Autumn Peach. Zoals je kunt zien, komt de kleur niet zo heel erg roze uit op mijn huid.
Ook is de poeder niet te dik. Daardoor is het makkelijker om een zachte  kleur op je wangen te maken. Als je de blush toch wat sprekender wilt hebben, kan je er gewoon nog een laag overheen doen.


Ik heb mijn kwast maar één keer over de poeder gehaald. Zoals je kan zien op bovenstaande foto is de dekking van de poeder heel goed. Je kunt dus wel nagaan dat de blush hierdoor redelijk lang meegaat.

Eigenlijk heb ik niks aan te merken op deze blush. Je hebt hem zelfs al voor een klein prijsje van slechts €2,59.

Zijn jullie net zo enthousiast op deze blush als ik?







3 opmerkingen:

  1. De kleur vind ik erg mooi! Hier hou ik ook wel van! Baby doll vind ik het mooist<3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zoals je kan zien op de foto heb ik Baby doll ook erg vaak gebruikt hihi.
      xxxx

      Verwijderen
  2. Ik vind de blushes van essence ook altijd heel erg fijn. Ik heb op dit moment ook baby doll :)
    Love, Quinty

    BeantwoordenVerwijderen