zaterdag 21 februari 2015

DIY: Haarmasker voor beschadigd haar

Hi beauty's,

Vandaag deel ik een super makkelijk en effectief Do It Yourself artikel. Ik ga jullie laten zien hoe je gemakkelijk en snel een goed low-budget haarmasker kan maken. Je hebt geen dure producten nodig om je beschadigde haar deze wekelijkse hair boost te geven. Het masker is ook nog eens binnen vijf minuutjes klaar en werkt super goed!
Kijken jullie mee?

Omdat ik mijn haar heel vaak heb geverfd is mijn haar nu heel erg beschadigd. Als je last hebt van beschadigd haar voelt je haar bij aanraking droog en broos. Ook breekt het makkelijk af tijdens het borstelen van je haar. Het is ook beter om je haar pas te borstelen als je haar helemaal droog is. Als je haar nat is breekt het makkelijker af. Het afgebroken haar gaat vervolgens snel pluizen en dat is wel het laatste wat je wilt.
Een goede behandeling van je haar kan de schade voor een groot deel beperken. Daarom gebruik ik wekelijks een zelfgemaakt haarmaskertje van olijfolie.

Er zijn veel producten op de markt die beschadigd haar proberen te voorkomen. Denk aan de haarmaskertjes van bijvoorbeeld Andrélon, Syoss, Garnier en andere merken. Dit werkt niet altijd en ze kosten vaak ook nog behoorlijk veel geld. Dit komt doordat er in veel producten chemische stoffen zitten die niet altijd goed zijn voor je haar. Als je last hebt van beschadigd haar raad ik aan om een haarmasker te gebruiken met ‘natuurlijke’ producten. Vandaag deel ik mijn simpele receptje met jullie voor een haarmasker dat ervoor zal zorgen dat je beschadigde haar gezonder wordt.

Wat heb je nodig?

- een flinke scheut olijfolie
- aluminiumfolie
- een pannetje


Hoe ga je te werk?

Hoeveel olijfolie je nodig hebt hangt af van de lengte van je haar. Je kunt het beste zelf een inschatting maken hoeveel jouw haar ongeveer nodig heeft. Voor mijn haarlengte gebruik ik ongeveer een half glas. Let op: gebruik echt olijfolie, geen zonnebloemolie of iets anders.



Pak nu een steelpannetje en verwarm langzaam de olijfolie tot het een aangename temperatuur heeft bereikt. pas op: als de olie te heet wordt kan het pijnlijk zijn en het is helemaal niet goed voor je haar. Tijdens het verwarmen roer je continue door de olie met een houten pollepel.


Als de olijfolie lekker warm is verdeel je het voorzichtig over je handdoekdroge gewassen haar. Zorg dat je vooral de haarpunten rijkelijk besmeerd. Het is echt belangrijk dat je je haar gewassen hebt en geen crèmespoeling hebt gebruikt. Want je haarschubben moeten openstaan zodat het masker goed in kan trekken. Meestal ga ik boven de wasbak of het bad hangen, met mijn hoofd naar beneden zodat de olijfolie niet op de vloer valt. Leg een handdoek over je schouders zodat je de vette olie niet op je kleding krijgt.

Als je alle haren goed hebt ingesmeerd maakt, wikkel je je haar omhoog. Gebruik geen elastiekje of klip want dat beschadigd je haar.Wikkel de aluminiumfolie om je haar en laat het maskertje 30 minuutjes intrekken.

Was de olie nu goed uit met warm water.Zorg er voor dat echt alle olie uit je haar is gewassen, anders ziet je haar er heel erg vet uit.

Als laatste kan je je haar drogen met bijvoorbeeld een föhn. Breng het daarna in model en klaar is kees!
 
voor het aanbrengen van het masker


na het aanbrengen van het masker
Zoals op de afbeeldingen te zien is zijn mijn gespleten haarpunten een stuk minder na het olijfolie maskertje.

Gaan jullie dit DIY maskertje ook proberen?






1 opmerking:

  1. ik ga dit maskertje zeker een keertje proberen! bedankt voor dit super leuke artikel!

    BeantwoordenVerwijderen