dinsdag 20 januari 2015

Superfood v/d week: Avocado!

Hi lieve lezers,
 
Mijn doel is om elke week een artikel te schrijven over een superfood. Superfoods zijn namelijk een lekkere en gezonde aanvulling op je dagelijks eetpatroon. Maar let op: want superfoods zijn zeker geen vervanging van groenten, fruit of vezels zoals veel mensen denken!
 
Deze week heb ik gekozen voor mijn favoriet: de Avocado.
Ik ben echt verslaafd aan deze superfood. Bijna elke dag eet ik wel minimaal een kwart van deze vrucht.
In avocado's zitten heel veel vetten en vezels en hij komt oorspronkelijk uit Mexico. Nu zal je wel denken: vetten? dat is toch helemaal niet gezond? Dat is het dus wel! Want je lichaam heeft namelijk gewoon vetten NODIG om de dag door te komen. Is dat nog eens een meevallertje!
 
Een avocado zit vol met calorieën.. maar hij zit wel vol met voedingsstoffen zoals vitaminne A,C,D,E,K en vitaminne B. Ook zit hij vol met aminozuren, calcium en zink.
Dit zijn goede vetten en dienen als bouwstenen voor de hersenen.
Dat noem ik nog eens een SUPERFOOD!
 
Ik heb een super leuk receptje opgezocht van een avocado-smoothie van Rens Kroes.
 
(rietjes: Xenos)
Deze zomerse smoothie komt best goed van pas in deze winterse kou. Het heeft mij tenminste uit mijn winterdipje gehaald ;)

Het recept: 
  • 1/2 mango
  • 1/2 avocado
  • 1 banaan
  • 5 aardbeien
  • 1/2 kopje amandelmelk
  • 250 ml  kokoswater
Het enige wat je nodig hebt is een blender, een glas en leuke rietjes om het af te maken!

Gaan jullie deze groene opkikker ook proberen?

XOXO



Geen opmerkingen:

Een reactie posten